ASIAKASPALVELU

Sähköisesti. Palveluita. Kotisohvalta. Kun minulle käy. Läpinäkyvästi. Digitaalinen ja parempi kunta.

Kuntalaisportaali

 

1. Valmiita helppokäyttöisiä lomakkeita

15 helppokäyttöistä lomaketta, jotka on optimoitu helppokäyttöisiksi. Lomakkeet sisältävä oikeellisuustarkastuksia ja toimivat hyvin kaikissa laitteissa. Lomakkeet ovat yhdessä kokonaisuudessa ja näin helposti kuntalaisen hahmotettavissa. Tarkat ohjetekstit voidaan muokata juuri sinun kuntasi tarpeisiin. Lomakkeet tukevat kaksikielisyyttä – suomi ja ruotsi.

2. Avointa tiedonvälitystä kuntalaisille

Asiakaskeskeistä viestintää eri kunnan toiminnoista. Lajaa joukko toiminnallisuuksia, joilla voidaan tuottaa viestintää tehokkaasti.

3. Vaikuta, äänestä ja osallista

Kuntalaisportaali sisältää joukon ominaisuuksia, jolla voit hakea aktiivisesti kuntalaisten mielipidettä ja näkemystä muutostilanteissa.

4. Mobiilikäyttö

Erillinen mobiilisovellus, jolla käyttäminen on entistä sujuvampaa laajasta joukosta laitteita. Maksullinen lisäpalvelu.

5. Tilanne jatkuvasti kaikkien tiedossa.

Lomakkeiden tilanne on jatkuvasti lähettäjän tiedossa. Tämä vähentää tilannekyselyitä ja parantaa näin asiakastyytyväisyyttä ja tehokkuutta.

6. Tuo muutkin palvelut osaksi Kuntalaisportaalia

Kuntalaisportaaliin voidaan upottaa jo olemassa olevia kunnan palveluita. Kaikki lomakkeet löytyvät yhdestä paikasta – tämä parantaa asiakastyytyväisyyttä ja helpottaa asiakasneuvontaa.

Tukipalveluprosessin ohjaus

 

1. Tilanne jatkuvasti kaikkien tiedossa.

Roolipohjainen ohjausnäkymä varmistaa yhteisen tilannekuvan. Laajennettavissa tiedollajohtamisen tukipalveluprosessi -moduulilla, maksullinen lisäosa.

2. Tehokas ja nykyaikainen

Nykyikaiset käsittelytyökalut ja -toiminnallisuudet vakio-ominaisuuksina. Esimerkkeinä delegointi ja osaamistietokannan automaattinen koostaminen.

3. Yhteinäinen prosessi kaikkien toimialojen tukiprosessiin

Kaikkien toimialojen tukiprosessit voidaan yhtenäistää Parempikunta -ratkaisulla. Tämä mahdollistaa tehokkaan jatkokehityksen ja parhaiden käytäntöjen jakamisen.

Suomi.fi – integraatio

Maksullinen lisäpalvelu.

1. Vahva tunnistautuminen

Pankkitunnuksiin ja mobiilivarmenteeseen perustuva vahva tunnistautuminen. Mahdollistaa oikeudellisesti sitovien lomakkeiden toteuttamisen Kuntalaisportaaliin.

2. Suomi.fi – tunnus myös kuntasi palveluihin

Suomi.fi -palvelusta on rakentumassa kuntien yhteinen palvelu – ja esittelykanava. Yhtenäinen tunnistautuminen voidaan ottaa käyttöön myös teidän kunnassa.

3. Taattua tietoturvaa

Tunnukset ja pääsynhallinta on rakennettu suomi.fi – ratkaisulla ja näin vältytään kuntakohtaisilta ratkaisuilta. Tämä varmistaa tietoturvan laadun hyvän tason.

VRK-integraatio

Maksullinen lisäpalvelu.

1. Oikeat tiedot varmasti ajantasalla

Kuntalaisten perustiedot (osoite, henkilötiedot, jne) päivittyvät automaattisesti Parempikunta -ratkaisuun.

2. Tehokkuutta prosesseihin

Manuaalinen tiedon päivittäminen poistuu ja henkilöstö voi keskittyä oikeasti arvoa lisäävään asiakaspalveluun.

Kuntalaisen mobiilisovellus

Maksullinen lisäpalvelu.

1. Nykyaikainen ratkaisu kuntalaisille

Mobiiliratkaisut ovat nykyaikaa, ja kuntalaiset osaavat jo odottaa näitä palveluita myös omalta kunnaltaan. Helppo käytettävyys lisää palveluiden käyttöä ja siten asiakastyytyväisyyttä.

2. Uusi viestintäkanava kuntasi asioihin.

Mobiilisovellukseen voidaan rakentaa erityistä viestintää Parempikunta -ratkaisun vakiotyökaluilla. Tämä parantaa käyttäjäkokemusta edelleen.

3. Kuntasi kuva kirkastuu

Erityisesti ensimmäisillä kunnilla tämä on erinomainen mahdollisuus kirkastaa kuntasi mainetta edelläkävijänä.